Evolutia internetului, a smartphone-urilor si a retelelor sociale a schimbat masiv comportamentul cumparatorilor, foarte multi consultand recenzii, comparand preturi si scanand coduri de bare cu telefonul, arata un studiu al Gfk. Astfel, 70% dintre cei chestionati au spus ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
In Romania, penetrarea Internetului a crescut constant in ultimii ani, atingand 53% la nivel national si 63% la nivel urban in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani in aprilie 2013. In acelasi timp, apetitul romanilor pentru tablete si smartphone-uri este in continua crestere. Vanzarile au cunoscut o importanta tendinta ascendenta in ultimii ani, smartphone-urile ajungand la o pondere de 25% din totalul pietei de telefoane mobile in unitati in 2012, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape cinjci ori in 2012 fata de 2011.
Aceste evolutii incep sa isi puna amprenta si asupra comportamentului de cumparare. Daca pana nu de mult magazinele si mediile traditionale de comunicare erau principalele surse de informare in vederea luarii deciziei de cumparare, in prezent Internetul este utilizat pe scara larga, spun cei de la Gfk.
Studiul GfK Romania realizat pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani, releva rolul tot mai crescut al internetului in redefinirea comportamentului de cumparare.
Astfel, 70% dintre cei chestionati declara ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
"Accesarea si