Doua studii efectuate pentru CNA despre modelele si efectul programelor tv asupra copiilor au scos la lumina lucruri mai putin placute. Copiii se uita la tv mai mult seara si, pentru ca nu au termeni de comparatie, si-au ales ca modele de viata tot ce vad pe sticla: manelisti. Eminescu, Piersic, Zavoranu si Guta
Ieri, Consiliul National al Audiovizualului a facut publice rezultatele studiilor: "Cercetare privind analiza comportamentului de consum pe programe audiovizuale al elevilor intre 7 si 10 ani" si "Modele culturale ale elevilor cu varste intre 7 si 18 ani". Concluziile nu sunt deloc imbucuratoare.
In perioada 17-24 noiembrie, Centrul de Sociologie Urbana si Regionala CURS - SA a efectuat pentru CNA doua studii de piata printre cei mici pentru a vedea, printre altele, cat timp si cand se uita acestia la televizor, ce efecte are acest lucru asupra lor, dar si ce modele, ce idoli au copiii. Elevii chestionati au fost impartiti pe trei esantioane cu diferite grupe de varsta. Un esantion proiectat de 1.100 de subiecti, cuprinzand elevii cu varste intre 7 si 10 ani, un altul de 500 de subiecti, cuprinzand elevi cu varste intre 11 si 14 ani, iar cel de-al treilea grup, de 500 de subiecti, cuprinde elevi cu varste intre 15 si 18 ani. Acestia au fost selectati aleatoriu, studiul cuprinzand 130 de localitati (incluzand sectoarele Capitalei).
EMISIUNI. Conform studiului, copiii din mediul rural se uita mai mult la emisiunile din timpul zilei, spre deosebire de cei din mediul urban, care se uita la programele de dupa ora 22:00. Printre programele preferate de catre cei mici (7-10 ani) se numara desenele animate (25%) si telenovelele (9%). Emisiunile de desene animate sunt pe primul loc si pentru elevii din grupa 11-14 ani, dar in proportie de 13%. Elevii din grupa de 15-18 ani se orienteaza spre mai multe tipuri de emisiuni, fara ca vreuna dintre ac