Municipiul Slobozia, capitala județului Ialomița va avea o gară modernă, ce va deține săli moderne de așteptare, sistem electronic de acordare a tichetelor de călătorie , pasaje subterane, în condițiile în care doar 200 de navetiști aleg să folosească cele 5 trenuri de persoane care trec zilnic prin gară.
Întregul proiect va costa aproximativ șase milioane de euro, dintre care 70% provin din fonduri europene, iar restul de la bugetul de stat. Lucrările vor demara în perioda imediat următoare și vor dura doi ani.
„Într-adevăr, este vorba de un proiect mai amplu, la nivel național, care are drept scop reabilitarea sau modernizarea a zece gări din România. Gara din Slobozia are prevăzută o sumă de peste 29 de miloane de lei. Sunt bani mulți, care vor schimba din temelii întregul aspect al stației, precum și utilitățile“, spune Oana Brânzan, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate din România (CFR).
Noua gară din Slobozia va avea birouri și săli de așteptare la etaj, utilate cu mobiler nou, iar la parter vor fi amplasate casele de bilete, care vor fi dotate cu sisteme electronice. De la grupurile sanitare și până la băncuțele de pe peron, totul va fi schimbat.
Soluții alternative
Cu toate acestea, mulți din conducerea sindicatului feroviar ialomițean consideră că acești bani trebuiau folosiți pentru lucrări de infrastructură și modernizare a garniturilor de tren, nicidecum pentru construirea unei gări.
„Sincer, acești bani trebuiau îndreptați în alte direcții: construirea unei linii electrificate sau înlocuirea vechilor garnituri de trenuri. Pe ruta Ciulnița- Slobozia Veche- Urziceni sau Țăndărei circulă trenuri care trebuiau casate cu foarte mulți ani în urmă. Avem locomotive care abia mai funcționaeză și care necesită mereu reparații. Aceste lucruri trebuiau să fie prioritare și abia apoi gândit un proiect