Dupa disputa legata de preturi cu oficialii iTunes, portal audio-video detinut de Google, postul media NBC si-a intarit relatiile cu serviciul video digital oferit de Amazon, denumit Unbox, preferand sa isi difuzeze show-urile TV in aceasta noua locatie, informeaza cotidianul New York Times.
Reprezentantii conglomeratului media NBC, parte a grupului General Electric, au anuntat acordul companiei Amazon in oferta refuzata de Apple si iTunes: flexibilitate in grila de tarifare a show-urilor video descarcate de utilizatori. Astfel, NBC Universal va posta pe site-ul video Unbox, detinut de Amazon.com, grila noua de programe si seriale cu priza la public, incluzand drama “Heroes” si comediile “The Office” si “30 Rock”. Episoadele vor putea fi urmarite pe site la o zi dupa difuzarea pe canalul de televiziune NBC.
NBC a refuzat categoric reinnoirea contractului cu iTunes dupa ce oficialii companiei apartinand Google au dezaprobat plata unei taxe care ar dubla pretul fiecarui episod TV de pe NBC, de la 1.99 de dolari la 4.99 de dolari. “Nu vom accepta aceasta crestere dramatica a tarifelor”, a declarat atunci Eddy Cue, vice presedintele iTunes, adaugand ca spera la o reevaluare a situatiei din partea conducerii NBC.
Apple tarifeaza fiecare episod al serialelor TV cu 1.99 de dolari, productiile cinematografice putand fi descarcate la un pret de 9,99 de dolari. Saptamana trecuta, NBC Universal a devenit prima televiziune care a atacat preturile mult prea scazute propuse de Apple, gigantul din Cupertino, California neacceptand reevaluarea politicii de pricing pentru iTunes.
Prin urmare, NBC s-a reorientat spre alte site-uri video, dispuse sa accepte modalitatea de pricing preferata de compania media. Amazon.com, prin serviciul sau video Unbox, taxeaza la un tarif mai ridicat episoadele noi decat cele din sezoanele trecute, oferind si mai multe posibilit