Ele generează şi peste jumătate din locurile de muncă la nivel naţional. şi totuşi, aproximativ 75% din IMM-urile autohtone îşi asigură dezvoltarea prin autofinanţare, modalitate ale cărei Ele generează şi peste jumătate din locurile de muncă la nivel naţional. şi totuşi, aproximativ 75% din IMM-urile autohtone îşi asigură dezvoltarea prin autofinanţare, modalitate ale cărei limitări sunt evidente.
În aceste condiţii, Aureliu Ilin, director Analiză Credite în cadrul BRD, spune că "activitatea de creditare este cheia creşterii întreprinderilor autohtone". Concomitent, el identifică şi principalele oportunităţi pentru firmele româneşti pe piaţa Uniunii. Industria chimică, industria maşinilor electrice şi a echipamentelor, dar şi domeniul editorial, al industriei alimentare şi al construcţiilor civile şi industriale sunt tot atâtea sectoare în care firmele româneşti ar putea performa. Mai ales în condiţiile în care, odată cu aderarea, vin şi fondurile structurale. Teoretic, IMM-urile româneşti vor mai avea loc şi în domeniile care presupun inovaţii, însă aici cercetarea instituţionalizată este esenţială şi scumpă deopotrivă. Concurenţa acerbă de pe piaţa unică, spune Ilin, îi va determina pe micii investitori să se asocieze şi să se gândească la produse prin care să se individualizeze puternic în raport cu ceilalţi actori de pe piaţă.
De ce să te încăpăţânezi să deschizi o afacere în România?
Consumatori indulgenţi şi perspectiva unui profit peste media europeană sunt principalele argumente pentru demararea unei afaceri în România. Dragoş Cabat, vicepreşedinte al Asociaţiei Analiştilor Financiari - CFA Romania, spune că investitorii sunt tentaţi de mediul de business autohton şi pentru că există multiple oportunităţi de afaceri. Standardele mai relaxate, o competiţie mai mică decât cea din Uniunea Europeană, precum şi un potenţial antreprenorial ridic