Subiect obligatoriu pentru debutul apropiat al primăverii astronomice, subiect ce interesează ori ar trebui să intereseze în mare măsură pe toţi cei peste şase milioane de posesori de permise de conducere care ar reprezenta tot atâţia driveri angajaţi în procesul rutier autohton. Nu este pentru prima oară când abordăm subiectul referitor la modificarea tabloului meteorologic şi cum este resimţit acest fenomen de oameni în general şi, îndeosebi, de cei ce conduc un autovehicul. Fără doar şi poate, pentru mulţi dintre oamenii acestei ţări subiectul va trece neluat în seamă.
Abia când se vor fi întâmplat grave şi foarte grave accidente de circulaţie, generate de cauze ori determinate de mecanisme de-a dreptul bizare poate atunci unii dintre noi îşi vor fi adus aminte de această pacoste care este astenia de primăvară şi vor dori a cunoaşte sau reaminti principalele etape de manifestare a acestei stări asupra vieţii ,în general şi, asupra celui de la volan în mod special.
Astenia de primăvară are drept element de recunoaştere o stare generală de epuizare, de slăbiciune care, deseori, mai ales în cazul şoferilor este principalul element de adormire la volan şi, de aici, abandonarea actului conştient de guvernare atentă a direcţiei care se finalizează, de cele mai multe ori, cu ieşirea în décor sau afectarea sensului contrar de deplasare. Se ştie că la finele perioadei hibernale resursele energetice ale organismului sunt mult diminuate. Una din primele consecinţe este resimţită de foarte multe persoane care se scoală după un somn prelungit chiar, cu o stare de oboseală resimţită pe parcursul întregii zile.
Puţină lume ştie că schimbărea fronturilor atmosferice influenţează capacitatea de adaptare a organismului uman. În mod constant, primăvara, modificarea fronturilor atmosferice este un mecanism frecvent recepţionat de structurile corpului omenesc. O