An de an, fiecare lansare a unui smartphone Apple declanşează o nebunie în masă: milioane de oameni de pe întreaga planetă sunt dispuşi să aştepte zile în şir la rând pentru a cumpăra un iPhone.
„Cred că fiecare produs pe care l-am văzut în această industrie este legat de faptul că un grup de oameni a ţinut foarte mult să creeze ceva minunat, un produs dorit de prietenii lor. Aşa au apărut produsele Apple. Aşa au apărut cam toate lucrurile bune. Şi ar fi foarte prostesc din partea lui Apple să se pună într-o poziţie din care, pentru a câştiga, ar fi necesar ca Microsoft să piardă. Asta ar fi foarte stupid… Apple poate câştiga fără ca Microsoft să piardă“, declara Steve Jobs, într-un interviu acordat în 1997. Se pare că această filosofie a ghidat Apple către succes, fiecare nou produs însemnând milioane de noi utilizatori. Nu mai departe de lansarea lui iPhone 5, în luna septembrie, primul weekend de la punerea în vânzare a telefonului a însemnat cinci milioane de terminale adjudecate de fanii înfocaţi.
Şi în România, efectul asupra fanilor este identic. „Am fost la unul dintre operatorii de telefonie mobilă ca să mă înscriu pe lista de aşteptare pentru atunci când va ajunge în România iPhone 5. La fel am făcut şi cu 4S-ul pe care îl am acum. Am fost printre primii utilizatori din România. La ce îmi foloseşte? Nu ştiu, sunt fan Apple şi îmi place să am cele mai noi produse într-un timp cât mai scurt“, explică Emilian Ionescu (42 de ani), manager, din Bucureşti.
Foşti utilizatori de BlackBerry
Un studiu efectuat de Rubicon Consult în SUA a arătat că profilul utilizatorului de iPhone este destul de diferit de al majorităţii utilizatorilor de smartphone. Astfel, cei mai mulţi fani ai telefonului de la Apple sunt tineri, jumătate având vârste sub 30 de ani. Totuşi, există cu 37% mai multe şanse ca o persoană cu iPhone să aibă studi