Catalin Prunariu, inspector de zbor in cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, prieten cu Mihai Dobre, a declarat sambata Agentiei NewsIn ca a vorbit cu acesta cu 5 secunde inainte sa moara, prin radio, iar Mihai i-ar fi spus ca suspecteaza o defectiune tehnica la aparatul de zbor.
"Zburam de noua ani impreuna, cam de cand a inceput el sa zboare. Am vorbit cu el cu cinci secunde inainte sa moara, prin radio. Il urmaream cu totii prin punctul de control al zborului. Mihai suspecta o defectiune tehnica si am incercat sa-i dam variante alternative sa se redreseze, dar, din pacate, nu a mai avut timp", a declarat Catalin Prunariu, fiul astronautului Dumitru Prunariu.
Potrivit acestuia, figura acrobata pe care Mihai Dobre o executa era una normala, pe care o fac toti pilotii, insa, din cauza posibilei defectiuni tehnice, nu a mai putut duce la bun sfarsit acrobatia pe care o executa.
"Noi ne urmaream unul pe altul intotdeauna, cand zburam. El stia ce sa faca, era cel mai bun dintre toti. In aviatie, este o vorba, 'mor asii sau incepatorii'. In acest caz nefericit, s-a intamplat sa moara cel mai bun pilot", a adaugat Catalin Prunariu. Acesta a mai spus ca avionul pe care il pilota Mihai Dobre, model Extra 300 L, avea "10 ani, dar era unul nou, dupa numarul de ore de zbor, numai 500 de ore de zbor, foarte putine, fiind un aparat de acrobatie".
Directorul Directiei Investigatii Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor (MTI), Mircea Ciuca, a declarat, sambata, pentru NewsIn, ca Mihai Dobre ar fi raportat prin radio ca ar avea o problema in aer, insa aceasta este doar o supozitie. Ciuca a adaugat ca investigatia a demarat inca de vineri si va continua pana cand vor obtine toate datele necesare pentru a putea trage o concluzie.
Mihai Dobre, pilotul care a murit, vineri seara, era comandantul aerodromului din