Violeta Amariei • Profesorii ieseni considera ca, atata timp cat nu sunt elaborate si cadrele in care va fi aplicata aceasta lege, nu poate fi spus daca scopul, acela de reformare a sistemului de invatamant preuniversitar, va fi atins
Proiectul legii invatamantului preuniversitar, supus dezbaterii publice de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), nu poate fi comentat in profunzime atata timp cat nu exista metodologii si documente care sa fundamenteze aceasta lege. Cel putin aceasta este parerea profesorilor ieseni, care considera ca, atata timp cat nu sunt elaborate si cadrele in care va fi aplicata aceasta lege, nu poate fi spus daca proiectul isi va atinge scopul, acela de reformare a sistemului de invatamant preuniversitar. Fara un plan cadru in care sa fie specificate disciplinele ce vor fi predate la clase, fara o curricula clara, plan de invatamant si statut al personalului didactic, proiectul legii supuse dezbaterii publice este aproape de neluat in seama. "Legea este un cadru general care reglementeaza, in mare, anumite aspecte. Pentru a intelege ce se va intampla cu invatamantul preuniversitar, mie imi trebuie metodologii, cadre de aplicare, planuri ce acum lipsesc. Nu pot fi facute doar schimbari de forma, fara a se lucra deloc la fond.
Trebuie cunoscute curricula, planul de invatamant, planul cadru al disciplinelor predate. Eu pot fi de acord cu forma actuala a legii, dar ce se intampla daca vin cu schimbari la planul cadru, de exemplu? Supararea noastra este ca s-a lucrat pe ascuns", a declarat Violeta Amariei, presedintele Aliantei Sindicale Gh. Asachi. Fara testele nationale, bacalaureat intr-o singura sesiune, religia obligatorie, invatamantul primar obligatoriu ar putea consta intr-o clasa pregatitoare si inca cinci clase, iar gimnaziul ar putea cuprinde clasele VI - IX, acesta ar fi pe scurt modificaril