In timp ce trupa britanica Radiohead si-a lansat miercuri, exclusiv online, cel mai recent album, reprezentantii caselor de discuri si artistii romani sint de acord ca viitorul muzicii este pe internet, dar spun ca in Romania mai dureaza intre cinci si zece ani pina cind sistemul va fi functional. Initiativa popularei trupei Radiohead de a-si lansa cel de-al saptelea album online, pe cont propriu, si de a-i lasa pe fani sa-si aleaga singuri pretul pe care vor sa-l plateasca pentru materialul discografic a fost indelung comentata in presa de specialitate, mai ales cea din Marea Britanie. Daca unii producatori muzicali au salutat gestul si au spus ca este un lucru firesc ca intr-o lume digitala, unde poti crea ceva relativ repede si-l poti scoate pe piata imediat, sa nu astepti luni intregi dupa campanii de promovare si turnee, altii sint de parere ca noua tendinta va dauna pe termen lung si va scadea incasarile, pentru ca se vor vinde piese, si nu albume intregi. In Romania, desi nu se poate vorbi despre o piata online a muzicii, exista artisti care au profitat de avantajele noilor tehnologii si si-au lansat piese pe internet, dar si site-uri care vind muzica online, cu plata prin sms. Casele de discuri romanesti nu au dreptul sa vinda albumele trupelor straine pe care le reprezinta in Romania, iar muzica autohtona o vind in varianta clasica, desi sint constiente de faptul ca, in viitorul apropiat, muzica se va vinde mai bine online. "Oamenii sint mai comozi si este mai usor pentru ei sa cumpere muzica online", a spus PR-ul casei de discuri Roton, Razvan Popescu. "La noi piata online este inca la inceput de drum, inca nu am experimentat acest tip de vinzare." Andi Enache, PR-ul casei de discuri A&A, a spus ca pentru ca sistemul sa functioneze, cumparatorul trebuie sa aiba un card special, cu ajutorul caruia sa poata efectua plati pe internet, iar vinzatorul trebuie sa