Ei bine, da, exista si asa ceva, societatea moderna impune astfel de norme de bun simt care trebuie neaparat respectate de cei care corespondeaza frecvent, si mai ales oficial, pe e-mail.
About.com a realizat o sinteza a acestor reguli, la sugestia milioanelor de expeditori dar si destinatari de mesaje online, deseori deranjati sau agresati pur si simplu de stilul si continutul acestora.
Prima regula: inainte de a apasa butonul "send" mai arunca o ultima privire cu atentie. Poate ai gresit destinatarul, poate ai dat un copy-paste gresit, poate....O fractiune de secunda de neatentie poate produce un dezastru.
Uita-te, daca este cazul, sa nu dai "Reply All" in loc de un simplu "Reply". Nu vrei ca toti colegii tai sa vada cum iti lingusesti seful raspunzandu-i la solicitarea abia facuta.
Mesajul te reprezinta, fii atent nu doar la continut ci si la forma!
E-mailurile sunt inventate pentru a fi scurte, concise. Nu trimite prea mult text daca nu vrei sa iti iriti interlocutorul.
Fii atent nu numai la continut ci si la forma. Aliniaza paragrafele, baga spatiile necesare pentru a face textul usor de citit. Ca orice lucrare scrisa, e-mailul te reprezinta, spune foarte multe despre tine ca persoana.
Nu e politicos si nici eficient sa trimiti e-mailuri fara un subiect precizat. Cu "no subject" agatat de coada, un text isi pierde foarte mult din importanta cuvenita.
Fii atent la formatari in cazul in care corespondentul tau nu este unul cunoscut. Mai bine un text fara diacritice, decat unul pe care adresantul nu il poate deschide.
Scaneaza-ti textul inainte, daca nu vrei sa trimiti un virus ca bonus. Nu va fi apreciat, crede-ne pe cuvant.
Nu trimite direct attachment-uri uriase, mai bine intreaba inainte, decat sa ii blochezi celuilalt casuta postala cu fotograf