Cariera lui Marius Meleşteu e întruchiparea perfectă a visurilor declarate ale oricărui student la management. A fost primul om pe care Stimorol l-a angajat în România. A creat grupul „fotomodelelor care beau apă plată cu lămâie”, în perioada în care a lucrat la Zapp, a făcut parte din echipa care a transformat Brau Union în Heineken, în anii în care a lucrat pentru această companie, iar etapa Unilever a fost cea în care a primit poate cele mai importante lecţii de leadership şi management din cariera sa. Toate l-au pregătit pentru ce avea să se întâmple în urmă cu aproape trei ani – preluarea, în plină criză, a Strauss România, compania care deţine în portofoliu brandul Doncafe, şi redefinirea ei, astfel încât să rămână vizibilă şi profitabilă.
„Am avut şansa să fiu manager încă de când abia începea să fie folosit faxul în România”, spune Marius Meleşteu, directorul general Strauss România. Nu e o figură de stil. Aşa s-a întâmplat – în 1994, când Stimorol a deschis o filială la noi, Meleşteu a fost primul om pe care l-au angajat. „Trei ani de zile am făcut tot ce trebuia făcut în firmă – spălam maşina, răspundeam la telefoane, ţineam relaţia cu băncile, aşa că nu a durat mult până să ajung şi într-o poziţie de conducere”, îşi aminteşte Meleşteu. Trei ani de zile a fost, deci, „omul Stimorol” la nivel local; a fost o perioadă complexă, în care a învăţat pe propria piele ce înseamnă să ţii o afacere pe linia de plutire, cum se fac vânzările şi marketingul şi, mai ales, cum se conduce o echipă. A urmat, în această perioadă, şi un curs mai puţin obişnuit de management şi leadership, care s-a desfăşurat sub forma unei „expediţii de supravieţuire” în Danemarca. Alături de colegi din alte ţări, a fost pus în situaţii limită, în care deciziile pe care le avea de luat aveau consecinţe directe şi imediate asupra celorlalţi. „Cea mai mar