Specialiştii consideră că magazinele on-line vor deveni, până în 2015, una dintre cele mai confortabile variante de cumpărături Lipsa de timp a multor români a fost speculată de afaceriştii care au riscat şi au investit într-un magazin on-line. Dacă, anul trecut, în România, valoarea pieţei de comerţ on-line a ajuns la aproape 125 milioane de euro, pentru acest an se estimează un total ce va depăşi 250 milioane de euro.
Magazinul on-line, faţă de cel classic, are nenumărate avantaje, acestea adresându-se în special celor care nu au timp pentru cumpărături. În primul rand, nu mai ai de “îndurat” cele 4-5 ore, în medie, pe care un român le petrece la hipermarket.
Pentru că majoritatea magazinelor de retail sunt amplasate, de obicei, undeva la marginea sau chiar în afara oraşului, trebuie luat în calcul timpul pierdut pe drum, în aglomeraţia din trafic, cea dintre rafturile magazinului şi, poate cea mai stresantă, coada de la casele de marcat.
Cumpărăturile on-line, alternativa la hypermarket
Studiile arată că vânzările prin internet vor acoperi aproape 20% din cifra de afaceri de pe piaţa de retail până în 2012-2015. Mai mult, dată fiind lipsa acută de timp, magazinul on-line reprezintă cam singura soluţie în care poţi să ajungi acasă la ora opt sau nouă seara, însă cu sacoşele pline.
Totuşi, contrar opiniilor că magazinele on-line ar putea să “detroneze” în scurt timp magazinul clasic, “din cărămizi şi mortar”, noul studiu comandat de VISA Europe arată că aceste două canale de distribuţie vor juca probabil roluri complementare.
Cum se estimează că vânzările prin internet vor acoperi aproape 20% din cifra de afaceri până în 2012-15, iar site-urile web sunt destinate într-o măsură tot mai mare nu doar informaţiilor, ci şi tranzacţiilor, vom asista probabil şi la o creştere a nivelului