Doar unul din doi români utilizează internetul în anul 2012, dar aproape 40% dintre utilizatorii de PC din ţara noastră cunosc tehnologiile cloud computing sau serviciile de stocare digitale.
Un studiu recent la nivel european arată că, spre deosebire de media europeană de familiarizare cu tehnologia cloud, unde doar 20% dintre utilizatorii de PC declară că folosesc serviciile de acest tip, români deţin o rată de adopţie cu mult deasupra pieţelor vestice. Pe lângă noi, şi grecii întrunesc acelaşi procentaj. Dacă abia unul din cinci utilizatori germani, belgieni sau francezi de PC afirmă că accesează serviciile cloud, românii sunt mult mai deschişi către click-urile “în nori”.
Conceptul de cloud computing nu este nou, oamenii de ştiinţă croşetau în jurul lui încă din anii ’50, odată cu apariţia primelor computere disponibile pentru cercetare. Ce este nou stă însă în rata de distribuţie a serviciilor ce utilizează acest tip de tehnologie şi, surprinzător, atitudinea românilor faţă de cloud.
Economiştii explică diferenţa între rata de adopţie a cloud computing-ului la români şi greci şi restul Europei sau chiar şi al lumii (la nivel global, 34% dintre utilizatorii de PC cunosc termenul) drept un trend internaţional, conform căruia pieţele în curs de dezvoltare reuşesc să ia contact mai repede şi să fie mai active decât pieţele mature în utilizarea tehnologiilor noi. Ca naţie, suntem deschişi către tot ce înseamnă nou, cu precădere în termeni de tehnologie.
Cloud computing-ul public, de tipul serviciilor de e-mail, de mesagerie, reţele sociale sau platforme de stocare foto este cu siguranţă, cel mai accesat. De fapt, primul contact pe care majoritatea l-am luat cu “norul” a fost în scop personal, de divertisment: oricine are o adresă de mail sau încarcă “sus” o fotografie pe care o trimite prietenilor.
Însă nu doar consumatorii obişnuiţi