Reteaua de unitati a BCR se va schimba fundamental incepand din acest an, iar unul dintre proiectele de baza ale acestui proces va fi modificarea organizarii si a imaginii sucursalelor si agentiilor, afirma Martin Skopek, 40 de ani, instalat la sfarsitul anului trecut ca vicepresedinte al BCR responsabil cu operatiunile de retail.
"Lucram la peste 40 de proiecte aflate in diferite faze. In cel mult trei ani, intreaga retea a BCR va fi aliniata cu ceea ce consideram a fi 'standardul Erste Group'", a declarat Skopek citat de publicatia ceha EURO.
El spune ca BCR a deschis anul trecut peste 100 de unitati, iar in 2007 numarul agentiilor noi va fi chiar "mult mai mare".
Skopek considera ca intregul domeniu al canalelor de distributie de pe piata bancara locala este ramas in urma.
"Pe baza experientei noastre de pe alte piete vom mobiliza resurse pentru a dezvolta sfera canalelor alternative - centre de contact, internet banking si altele".
"Este foarte interesant in Romania, ma simt de parca as fi intinerit", spune noul sef al retailului BCR. El remarca viteza foarte mare de crestere a pietei bancare, pe toate segmentele importante. "Principala diferenta fata de piata ceha, de exemplu, tine de mediul complet diferit al dobanzilor cu care opereaza economia si piata bancara.
Acest mediu are un impact semnificativ asupra marjelor finale cu care opereaza bancile romanesti", afirma Skopek.
El spune ca a trecut prea putin timp de la finalizarea preluarii controlului asupra BCR pentru a fi implementate schimbari semnificative si a fi activata forta de vanzari conform strategiei Erste.
Prima miscare vizibila pe retail a fost reducerea cu pana la 1,2 puncte procentuale a dobanzilor la creditele imobiliare si ipotecare in valuta, anuntata la sfarsitul lunii ianuarie.
De altfel, Erste nu ezita sa se laude cu experitza in domeniu