Happy Tour, cea mai mare agentie de turism de pe piata locala, controlata de fondul de investitii spaniol GED, estimeaza ca 2009 va fi primul an in care volumul afacerilor din turism se va comprima dupa multi ani de crestere.
"Este foarte greu de apreciat cu cat se va reduce piata serviciilor turistice. Parerea mea este ca va fi o reducere mai mare de 10%", a declarat Gabriel Ionescu, cel care l-a inlocuit pe Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour, la conducerea operatiunilor agentiei de turism.
Ionescu a fost recrutat de GED la sfarsitul trimestrului al treilea al anului trecut, anterior el lucrand in cadrul operatorului de servicii medicale private Medicover. Fondul de investitii spaniol a intarit in 2008 echipa agentiei de turism si prin numirea Mioarei Gheorghe, fostul director de marketing si vanzari al hotelului de cinci stele Crowne Plaza din Capitala, pe pozitia de director operational.
"Compania este inca in proces de auditare de catre KPMG si o cifra foarte exacta legata de vanzari nu pot oferi inca. Estimarile noastre pentru anul trecut sunt in jurul cifrei de 50-51 de milioane de euro", a declarat Gabriel Ionescu.
Acest rulaj este insa cu 5 mil. euro sub estimarile avansate de agentia de turism la inceputul anului 2008.
"Acest nivel reprezinta o crestere importanta pe anul 2008 si desi poate ambitiile au fost ceva mai mari pentru anul trecut, ne bucuram ca ne-am mentinut pe prima pozitie in topul agentiilor", a precizat el.
Ionescu a mai spus ca de la inceputul anului au fost semnate noua contracte, in timp ce alte parteneriate au fost reinnoite, insa cu toate acestea reprezentantul Happy Tour se asteapta in acest an la o crestere de doar 5% a vanzarilor, ca urmare a contextului economic actual. "Intr-un an de criza economica, clientii corporatisti vor sa isi reduca cheltuielile, inclusiv cele de calatorie, dar in ace