"Cei de la FMI au anumite păreri despre creşterea economică şi dacă ne strâng de peste tot şi ne taie de peste tot s-ar putea nu numai să se îndeplinească o previziune de creştere economică zero, ci să trecem şi la negativ, pentru că dacă nu dăm drumul la nimic atunci totul va începe să îngheţe şi ne ducem în jos. Cei care şi-au revenit din scăderea economică şi-au revenit făcând deficit foarte mare. Cred că noi, care avem un grad de îndatorare sub 30% (din PIB n.r.), am putea să ne permitem un deficit bugetar mai mare pe o perioadă de unu sau doi ani, în condiţiile în care diferenţa de deficit să se ducă numai în investiţii", a precizat Berceanu, citat de Newsin.
Reprezentantul guvernului a anunţat că va cere FMI, în cadrul întâlnirii de luni de la Ministerul Finanţelor, "0,4-0,5% din PIB pentru investiţiile mari deja pornite la Ministerul Transporturilor".
"Deficitul de 5,9% din produsul intern brut a fost previzionat la începutul anului mergând pe un anumit grad de încasări la bugetul de stat, iar cei de sus de spun că un deficit mai mare, doar ca să acoperim ce nu am încasat din ce am previzionat, este şi mai rău şi cred că Ministerul Finanţelor are un rol important nu doar de a spune ministerelor de unde să taie, ci să mai şi adune taxele şi impozitele", a afirmat Radu Berceanu.
El a avertizat că arieratele de la CFR nu au cum să scadă în viitor dacă nu se acceptă creşterea subvenţiilor pentru CFR Călători.
"Arieratele sunt în zona CFR Călători, unde noi dăm sume foarte mici. Astfel, CFR Călători nu plăteşte CFR Infrastructură care la rândul ei nu plăteşte energia electrică şi alţi furnizori pentru că nu are bani. Celelalte ţări europene nu au arierate pentru că primesc subvenţii de la stat. Noi creăm aceste arierate în mod artificial, noi suntem sursa arieratelor", a explicat Berceanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că este p