Nicicand Martin Scorsese nu a fost mai aproape de Oscaruri ca la aceasta a 77-a editie. Cu cele 11 nominalizari care, de obicei, in ochii Academiei chiar conteaza, Aviatorul s-a aflat in fruntea Nicicand Martin Scorsese nu a fost mai aproape de Oscaruri ca la aceasta a 77-a editie. Cu cele 11 nominalizari care, de obicei, in ochii Academiei chiar conteaza, Aviatorul s-a aflat in fruntea previziunilor. Pana acum trei zile. Ultimele pronosticuri anuntau un avans al lui Clint Eastwood cu "Million Dollar Baby" ("Fata de un milion de dolari"), cel putin la categoria "Cel mai bun film". Ramanea, totusi, chiar daca vaga, speranta in premiul pentru regie. Nu s-a intamplat, insa, nici aceasta minune. Pentru a sasea oara, unul dintre cei mai mari cineasti americani este ignorat de votanti, acestia rezervandu-i ceea ce, intr-un limbaj decodat, raportat la anvergura autorului, inseamna o rasplata de consolare: premii pentru imagine, decoruri, costume si pentru cel mai bun rol secundar feminin, acordat lui Cate Blanchet, actrita minunata, dar nu in "Aviatorul". Comentatorii care analizeaza succesul lui Clint Eastwood, reeditare a celui din 1992 cu "Necrutatorul" (Oscar pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor, montaj si rol secundar - Gene Hackman), socotesc ca la victoria lui ar fi contribuit masiv votul guildei actorilor, fara a uita sa aminteasca un adevar oricat de dureros pentru perdantul Scorsese. "Million Dollar Baby" este un film emotionant in marea lui simplitate, spre deosebire de mecanica reconstituirii "la rece" a unei biografii celebre. In filmul castigator, o fiinta, luptatoare in ring, este ajutata sa intre in viata dar si sa iasa, atunci cand tragedia va fi de indurat, de unul si acelasi om. Nu vom inceta niciodata sa ramanem uimiti de ascensiunea fostului calaret miserios din westernurile-spaghetti care a fost Eastwood, devenit un cineast al dreptei masuri,