Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis, până la intrarea în legalitate, reclamele la ArtroStop, ArtroStop Rapid, Urinal Akut şi Zeolit.
Spoturile au fost interzise, în principal, pentru că acestor suplimente alimentare i-au fost atribuite proprietăţi de tratament şi de vindecare a unei boli, lucru interzis de Codul Audiovizual.
Spotul la Zeolit a fost oprit de la difuzare pentru că acest supliment alimentar este recomandat de un medic, fapt interzis de Codul audiovizual. Consliliul Român pentru Publicitate a considerat că spotul la Zeolit este publicitate înşelătoare. Acest spot a mai încălcat un articol din Codul de practică în publicitate care spune că “nu se vor atribui suplimentelor alimentare proprietăţi de prevenire, tratare sau de vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietăţi”.
În cazul spotului la Hemoroeasy, care a fost de asemeni analizat, Consiliul Naţional al Audiovizualului nu a luat nicio decizie considerând că nu se încalcă legislaţia audiovizualului.
Marile companiile de medicamente au ajuns să facă plângeri una împotriva alteia la CNA. Zdrovit a sesizat Consiliul cu privire la „ilegalitatea” spotului ArtroStop produs de Walmark, iar Walmark a trimis o sesizare legată de Hemoroeasy, produs de Glenmark.
Tot astăzi, pe ordinea de zi a ședinței a fost și o sesizare a Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru bioresurse alimentare care cere forului audiovizual două spoturi la ArtroStop și Urinal, ambele produse de Walmark.
Sesizarea Zdrovit:
Sesizare Walmark legată de spotul Hemoroeasy:
Sesizarea Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru bioresurse alimentare:
Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis, până la intrarea în legalitate, reclamele la ArtroStop, ArtroStop Rapid, Urinal Akut şi Zeolit.
Spoturile au