Piaţa produselor hair styling - gel, ceară, cremă, spumă de coafat, fixativ – reprezintă un segment încă în plină dezvoltare. Are însă un public-ţintă extrem de pretenţios: tineri care doresc să abordeze un stil modern, fără a pierde mult timp cu aranjarea coafurii, recurgând în acest scop la produse tot mai sofisticate, majoritatea fiind branduri din portofoliul unor renumite companii internaţionale. Analizând vânzările de produse hair styling din punctul de
Piaţa produselor hair styling - gel, ceară, cremă, spumă de coafat, fixativ – reprezintă un segment încă în plină dezvoltare. Are însă un public-ţintă extrem de pretenţios: tineri care doresc să abordeze un stil modern, fără a pierde mult timp cu aranjarea coafurii, recurgând în acest scop la produse tot mai sofisticate, majoritatea fiind branduri din portofoliul unor renumite companii internaţionale.
Analizând vânzările de produse hair styling din punctul de vedere al valorilor înregistrate, constatăm că în structura acestora domină lacurile fixative (41%), dar cantitativ, cel mai solicitat produs este gelul pentru modelarea coafurii (40,6%), după cum rezultă din studiile recente ale Nielsen. Ca rezistenţă a aplicării, variantele „ultra strong“, „strong“ şi „extra strong“ deţin mai mult de jumătate din piaţă (valoric), primele şase branduri către care se îndreaptă preferinţele românilor fiind Proffesional Touch, Taft, Intesa, Fitness, Wellaflex şi Nivea. Ca ofertă, cele mai active şi vizibile companii sunt: Procter&Gamble, Statestrong, Schwarzkopf, Mirato şi Beiersdorf.
Produse tot mai sofisticate
Fiecare segment al pieţei produselor de îngrijire şi coafare a părului înregistrează creşteri atât în ceea ce priveşte nivelul de penetrare în rândul consumatorilor, cât şi frecvenţa utilizării, dar în ponderi dife