In Romania, numarul de site-uri de reduceri a depasit 40. In aceste conditii, este greu de crezut ca noi jucatori vor mai putea atinge succesul scontat prin simpla copiere a ceea ce au realizat deja ceilalti. La aceasta concluzie au ajuns si “clonele” din SUA, in acea regiune piata incercand sa inoveze, pastrand insa elementele de baza. Vezi cateva idei de business pe segmentul de piata al site-urilor de cupoane.
Succesul GroupOn pe plan international a inspirat mii de alti jucatori sa incerce ceva similar. Si cine ii poate invinovati? GroupOn a atras 60 de milioane de abonati si investitii de peste 1 mld. $, a generat venituri anuale de 760 mil. $. Companii mari precum Facebook, Google, Yelp, OpenTable sau Travelzoo au lansat sau vor lansa in viitorul apropiat servicii similare.
Pentru a avea succes pe aceasta piata, mici firme incearca abordari diferite, dar cu aceeasi idee de baza – a oferi clientilor finali reduceri la servicii si produse ale altor companii, castigand din comisioane.
Adreseaza-te anumitor comunitati specifice
In SUA au aparut deja mai multe site-uri extrem de bine targetate. Esti afro-american? Incearca ofertele BlackBiz. Ai un business mic? Incearca GroupPrice. Esti homosexual? Intra si cauta oferte pe DailyPride.
In noiembrie, doi antreprenori evrei au lansat JDeal.com. Printre reduceri se numara bilete la jumatate de pret pentru Maccabeats, un grup a cappella format din evrei. JDeal a atras in cateva luni peste 8.000 de abonati si ofera comerciantilor “comisioane mari, uneori si de 60%”. JDeal a adus celor doi antreprenori venituri de 100.000 $ in primele saptamani de la lansare, site-ul urmand sa genereze anul acesta afaceri de 0,5 mil. $, scrie New York Times.
Axeaza-te doar pe anumite regiuni, bine delimitate
GroupOn are oferte in peste 500 de piete, in 42 de tari, inclusiv Romania. Cum po