Retailerii nu mai au voie să utilizeze cuvântul gratis în promoţiile pe care le derulează, conform directivelor europene. Cei care încalcă legislaţia pot primi amenzi de până la 60.000 lei şi dacă recidivează li se poate suspenda activitatea.
Retailerii nu mai au voie să utilizeze cuvântul gratis în promoţiile pe care le derulează, conform directivelor europene. Cei care încalcă legislaţia pot primi amenzi de până la 60.000 lei şi dacă recidivează li se poate suspenda activitatea.
Noua legislaţie, aplicabilă de la 1 ianuarie 2008, interzice practicile comerciale înşelătoare de tipul promoţiilor 3+1 gratis sau ale promoţiilor care prevăd reduceri de preţuri, a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedinte Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). El a explicat că “nimic nu este gratis” şi că acum legea prevede pedepse mult mai drastice pentru comercianţii care nu respectă regulile. “Până la 31 ianuarie, sancţiunile erau modice. Am avut şi amendă de 100 de lei, iar acum amenzile pot ajunge până la 60.000 lei şi chiar poate fi suspendată activitatea”, a precizat Ciubotaru.
Producătorii nu prea sunt însă de aceeaşi părere. “Sunt perioade în care vânzările merg mai greu, în care încercăm să motivăm consumatorul să cumpere produsul şi să încurajăm, astfel, consumul”, a spus Radu Timiş, directorului general al producătorului de mezeluri Cris Tim. “Introducerea utilizării promoţiilor de tipul «3+1 gratis» are la bază taxarea produselor distribuite, care până în prezent nu erau fiscalizate”, a explicat Bogdan Pascu, deputat al Partidului Conservator.
RECLAMAŢII. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a primit de la începutul anului, în Bucureşti, circa 5.500 de reclamaţii privind practicile comerciale neloiale, a declarat marţi vicepreşedintele inst