Greva unor angajaţi CFR, care a oprit trenurile în staţii timp de două ore, miercuri dimineaţă, a monopolizat discuţiile mulţimii de călători de la Gara de Nord din Capitală, tema fiind detaliată prin consideraţii privind plata salariilor, dreptul de a protesta şi întârzierile de pe căile ferate.
Miercuri, 16 ianuarie 2012, Gara de Nord este loc de întâlnire a nemulţumirilor legate de greva angajaţilor CFR, întârzierile trenurilor şi situaţia CFR în ansamblu.
Un mecanic de locomotivă, angajat al CFR Călători, se arată a fi la curent cu originea protestului, precizând că acesta a fost declanşat de cei de la CFR Infrastructură - impiegaţi de mişcare şi angajaţi de la casele de bilete şi de la birourile de informaţii. "Dacă semnalul este roşu, eu nu pot să trec peste el", a explicat bărbatul, care a ţinut să-i felicite pe colegii de la CFR Infrastructură. "Cinste lor că au fost mai uniţi!".
Acelaşi mecanic ştie şi situaţia la zi privind plata salariilor - angajaţii CFR Infrastructură nu şi-au primit marţi leafa pe decembrie, în timp ce la CFR Călători s-a luat doar jumătate din salariu.
Revoltat, omul arată în ce stare se află scaunul său, care stă să cadă şi "luceşte jegul pe el", şi cum uşa din spatele cabinei e blocată şi "poate să şi ia foc ceva".
"Condiţiile astea sunt de ani de zile, n-o să se rezolve nimic. Acuma ne-au luat pe noi cu salariile. Urmează celelalte categorii sociale. Şi taxele se majorează", a mai spus angajatul CFR.
Părerile călătorilor din Gara de Nord sunt împărţite. Unii îi înţeleg pe angajaţii CFR; se regăsesc în problemele legate de întârzierea salariului, însă, totodată, li se pare normal ca aceştia "să se gândească şi la populaţie".
"Nu ştiu câtă dreptate au, dar sunt trenuri cu 200 de minute întârziere. Să se gândească şi la populaţie", spune un domn în vârstă, iar un altul consideră că "probab