Constructorul coreean Hyundai se întoarce în motorsport după 10 de ani de absenţă, astfel că în prima etapă a 2014 World Rally Championship, bolidul i20 WRC va fi aliniat la startulul Raliului Monte Carlo programat pentru luna ianuarie.
Aflat încă în plină dezvoltare de către divizia de performanţă Hyundai Motorsport ce are cartierul general locat în Bavaria, Germania, bolidul i20 WRC este testat şi îmbunătăţit constant graţie experienţei unei echipe de piloţi alcătuită din Juho Hanninen, Bryan Bouffier şi Chris Atkinson.
Un model i20 WRC a fost surprins camuflat în teste la sfârşitul lunii august tocmai în Finlanda, prestanţele sale dinamice surpinse de imaginile spion fiind încurajatoare. Oricum, sarcina coreenilor nu va fi facilă, urmând ca în sezonul 2014 versiunea competiţională Hyundai i20 WRC să dea piept cu constructori cu o vastă experienţă sportivă precum Citroen, Ford şi Volkswagen.
Reintrarea în competiţia de top World Rally Championship va grefa modelului subcompact i20 un motor turbo de 1.6 litri cu minimum 300 CP, cutie secvenţială şi tracţiune integrală. Suspensiile sport, frânele preparate şi kit-ul aerodinamic specific vor completa arsenalul cu care i20 WRC va ataca titlul anul viitor.
De pe urma prezenţei în WRC, Hyundai are numai de câştigat în ceea ce priveşte capitalul de imagine, gradul de notorietate al firmei crescând timp de un deceniu şi ca urmare a sponsorizărilor din fotbal. Conducerea firmei doreşte aşadar ca Hyundai să se afirme şi pe plan tehnic şi să intre în lumea sportului cu motor, WRC fiind nivelul de top pe care îl poate atinge o maşină de serie.
Primul prototip al versiunii competiţionale i20 WRC a fost afişat încă din 2012 în cadrul “Mondial de l’Automobile” (Salonul de la Paris).