Miniştrii britanici se gândesc să înceapă o campanie negativă, în România şi Bulgaria, pentru a convinge potenţialii imigranţi să nu meargă în Regatul Unit, după deschiderea pieţei muncii, la 1 ianuarie 2014 Sursa: REUTERS
"Vă rugăm nu veniţi în Marea Britanie - plouă şi locurile de muncă sunt puţine şi prost plătite”. Aşa ar putea suna un anunţ care să-i ţină departe pe români, potrivit unui plan dezvăluit de publicaţiile britanice. Acesta ar urma să evidenţieze condiţiile dificile de trai şi muncă, în Marea Britanie şi Irlanda de Nord, iar acest gen de „publicitate negativă” ar urma să corecteze impresia că „străzile de aici sunt pavate cu aur”.
Strategia se poate baza pe o descriere în nuanţe cenuşii a realităţii din Marea Britanie sau pe o încurajare a eventualilor imigranţi să se bucure de avantajele din propria ţară: Carpaţii României şi staţiunile bulgare de la Marea Neagră.
Surse din guvern au confirmat faptul că se caută soluţii, dar n-au dorit să dea detalii, pentru că este „un proces în desfăşurare şi sunt studiate toate propunerile primite”. Guvernul britanic, preciza sursa citată, nu consideră că deschiderea pieţei muncii va aduce, neapărat, un aflux masiv de populaţie, din moment ce românii „au legături mai apropiate cu Germania şi Italia decât cu Marea Britanie”. Englezii către români: „Vă rugăm nu veniţi în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puţine şi prost plătite!”
Alte propuneri se referă la înăsprirea condiţiilor de acces la serviciile publice pentru imigranţii din UE sau deportarea celor care au venit aici dar n-au găsit de lucru în decurs de trei luni.
Organizaţia Migration Watch a prezis că 250.000 de persoane vor sosi, din cele două ţări sud-est europene, în următorii 5 ani, deşi aceste cifre sunt controversate. Parlamentarul conservator Philip Hollobone spune că numărul imigranţilor români şi bulgari se va tri