Trenuri metropolitane şi transformarea RATUC din regie în companie publică pentru a putea accesa fonduri europene sunt câteva din proiectele discutate astăzi la Agenția de Dezvoltare Regională de Nord-Vest, care a organizat o întâlnire cu reprezentanții administrației publice din județul Cluj.
Ideea constituirii unei rețele de transport de nivel european, care să includă trenuri regionale, menite să deservească zona metropolitană, după modelul care funcționează deja la Paris, Barcelona ori Roma, propusă de PNL Cluj, a fost luată astăzi în discuţie şi de reprezentanţii Agenției de Dezvoltare Regională de Nord-Vest.
Potrivit reprezentanţilor Grupului Consilierilor PNL, trenurile regionale sau metropolitane vor trebui să asigure fluxul de forță de muncă și de mărfuri care să lege Clujul de platfome industriale, cum ar fi Tetarom III din Jucu, precum și de căi de comunicație importante, precum Autostrada Transilvania, viitoarea autostradă Turda – Sebeș și Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.
Viitoarele trenuri metropolitane pot să fie operaționalizate de RATUC, se arată într-un comunicat al liberalilor Clujeni .
Însă pentru a putea obține fondurile europene cu ajutorul cărora să poată fi achiziționate aceste noi mijloace de transport în comun, Grupul Consilierilor PNL propun spre analiza opiniei publice ideea transformării RATUC din regie autonomă în companie publică pentru că, spun aceştia, în conformitate cu actualele reguli europene, regiile autonome nu sunt eligibile pentru a derula proiecte europene precum cel propus. De asemenea se propune transformarea viitoarei companii publice de transport într-un operator regional în adevăratul sens al cuvântului, care să deservească întreagă zonă metropolitană.
De asemena, pentru a evita cheltuirea inutilă a fondurilor publice pentru a crea infrastructura necesară pentru viitoarele trenuri regionale,