Criza economica, un subiect inca la zi, nu a luat prin surprindere producatorul de memorii Kingston Technology, care nu doar a reusit ca, in primul an de recesiune, declinul inregistrat sa se situeze sub cel al pietei, ci a ajuns sa-si creasca si cota de piata la nivel local.
Care sunt punctele forte care au contribuit la obtinerea acestor rezultate, intr-un mediu economic de piata potrivnic si care sunt planurile pe 2010, aflati din concluziile unui interviudublu, cu Mihai Marcu, directorul de dezvoltare al companiei pentru Bulgaria, Moldova si Romania si Pawel Smigielski, manager regional Europa de Est.
Wall-Street: Cum a afectat compania primul an de recesiune?
Mihai Marcu (foto dreapta): Partea buna e ca nu am fost luati prin surprindere de aceasta criza economica. Kingston a mai trecut prin situatii similare, generate in piata de IT in 2001. De aceea, pot spune ca am fost pregatiti, noi ne asteptam la ceva mai rau. Am scazut mai putin decat concurentii nostri, dar si decat piata, in ansamblul ei.
Din propriile estimari, puse cap la cap cu alte informatii, in ceea ce priveste sectorul de memorii, piata a scazut cu 40%, iar pe partea de carduri flash, undeva la 20%. Scaderea mai mica pentru Kingston se reflecta si in cota de piata similara sau mai buna decat cea detinuta in 2008.
Wall-Street: Care sunt atu-urile care au generat aceste rezultate, peste piata de module de memorie pentru PC-uri, carduri flash si unitati de stocare portabile USB?
Mihai Marcu: Kingston este o companie cu traditie in domeniu; suntem primii care am produs memorii compatibile inca din 1987, iar pe plan local avem relatii foarte bune cu toti marii distribuitori si sub-distribuitori si lucram cu cei mai importanti asamblatori locali. In plus, daca acum cativa ani nu aveam o vizibilitate atat de mare in piata, in prezent suntem cunoscuti nu doar de