Preturile pentru spatiile publicitare vor creste pe toate mediile in 2008, sunt de parere specialistii din industrie. Ritmul de crestere variaza de la un mediu la altul si de la un canal la altul, apreciaza ei, asteptandu-se la sporuri substantiale pe TV, Internet si outdoor. Singura crestere meritata ar fi, insa, cea a Internetului. O parte dintre cei intervievati se asteapta ca ritmul de crestere al pietei in general sa fie ceva mai mic decat anul trecut, iar o valoare estimata a cresterii pentru intraga piata, in 2008, este de 600 de milioane de euro.
Octav Popescu - Managing Director Initiative:
Preturile vor continua sa creasca, dar intr-o masura ceva mai mica decat cea previzionata la final de 2007, alimentate atat de presiunea bugetelor, cat si de tendinta de aliniere la parametrii pietelor de media din regiune.
Victor Dobre - Director Executiv, IAA:
Preturile la toate mediile vor creste cu min 10-15% din cauza unei cereri sporite. Nu din motive calitative (de crestere a audientei). Singura exceptie o face Internetul, unde se va vedea si un salt calitativ.
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
Piata de publicitate va continua sa creasca si in 2008, cu un ritm de crestere similar celui din ultimii ani, atingand o valoare estimata de 600 milioane de Euro.
Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:
In 2007 piata de publicitate din Romania a avut o crestere de 30%, cred ca in 2008 cresterea va fi de aproximativ 25%. In momentul de fata ne aflam in plina recesiune economica, lucru care va afecta cu siguranta si Europa de Vest, Asia si bineinteles, Romania, intr-o oarecare masura. Ideal ar fi ca Romania sa inregistreze o crestere de 25%.
Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:
Ma astept ca in 2008 preturile sa fie mai mari pentru toate media. As plasa cresterea generala