La jumătatea lunii decembrie 2004, în telegrama identificată 04BUCHAREST3445, Ambasada Statelor Unite la Bucureşti arăta că Guvernul României "a aprobat o listă de persoane şi companii suspecte de implicare în finanţarea terorismului, menţionând că 90 de persoane şi 40 de firme erau active în finanţarea teroriştilor".
Legat de spălarea banilor şi finanţarea terorismului, în iunie 2004 Guvernul României a răspuns criticilor aduse Oficiului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB) prin schimbarea şefilor. Şefii nou-veniţi au luat măsuri agresive pentru a creşte eficienţa şi securitatea oficiului şi pentru a îmbunătăţi relaţiile cu instituţiile care aplică legea în acest domeniu, alte instituţii similare, dar şi cu industria bancară. Reformele au inclus noi proceduri şi termene-limită pentru analizarea şi raportarea tranzacţiilor suspecte.
"În octombrie 2005, Guvernul României a emis o listă cu peste 250 de persoane şi entităţi legale suspectate de comiterea sau finanţarea terorismului. Cele 21 de agenţii oficiale care alcătuiesc Sistemul Naţional de Prevenire şi Combatere a Terorismului actualizează constant această listă pe baza informaţiilor primite de la Consiliul de Securitate a ONU. Lista este întocmită de Ministerul de Finanţe, care este responsabil de monitorizarea şi blocarea fondurilor teroriste." Din 2000, ONPCSB a încheiat 33 acorduri de cooperare. În 2005, acorduri bilaterale au fost încheiate cu Albania, Georgia, Columbia, Monaco, Portugalia, Argentina, Estonia, Egipt, Moldova, Guatemala, Chile şi Letonia. În 2006, acte similare au fost semnate cu Cipru, Liechtenstein şi Luxemburg. Informaţii au fost schimbate cu organisme similare din Austria, Belgia, Cipru, Elveţia, Grecia, Italia, Israel, Japonia, Liechtenstein, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Spania, SUA, Turcia, Ungaria, Venezuela, Brazilia, Bol