Marketingul si PR-ul converg, ambele functii urmarind din ce in ce mai mult aceleasi lucruri – crearea de relatii si informatii relevante, cresterea reputatiei, demararea de campanii creative. Unul dintre minusurile PR-marketingului este insa faptul ca aceste departamente sunt din ce in ce mai obsedate in a masura rezultatele, fara insa a folosi cu adevarat datele, pentru eficientizare.
Aceste pareri au fost expuse marti la Digital Marketing Forum de Alexandra Mecklenburg, business partner & global brand director la OgilvyInteractive si de Steffen Moller, digital strategist la agentia de PR Fleishman Hillard din Bruxelles.
Moller subliniaza ca toate companiile sunt, in prezent, “firme de media” – indiferent de domeniul de activitate, toate trebuie sa comunice, sa faca PR si sa marketeze produsele sau serviciile. “Avand in vedere acest lucru, precum si faptul ca PR-ul nu se mai diferentiaza de marketing, in cadrul unei companii trebuie sa existe intreg setul de angajati necesar pentru o comunicare excelenta, pentru a crea o poveste in spatele unui brand – povestile vand si se vand pe ele insele”, spune Steffen Moller.
Ulterior crearii unei povesti din spatele unui brand, aceasta trebuie apoi integrata si promovata in canalele sociale. “Trebuie sa facem lobby, sa scriem despre domeniul nostru de activitate, nu sa tinem cunostintele acumulate doar pentru noi. Compania pe care o reprezint foloseste Skype pentru inregistrari de interviuri pe care apoi le plasam pe blogul companiei, Twitter sau Facebook, chiar si iTunes (serviciu media al Apple – n.r.).
Conteaza foarte mult si felul in care companiile comunica – acestea nu trebuie sa se limiteze doar la cifre si grafice seci, ci trebuie sa transmita emotie. Pentru asta, continutul trebuie sa fie relevant, dar nu criptic, sa fie “digerabil” si totusi sa contina informatie utila.
“Trebu