La inceputul acestei saptamani, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a anuntat rezultatele Studiului National al Audientei (SNA) pentru perioada aprilie 2005-aprilie 2006, iar Jurnalul National este, confirmat, numarul unu in topul audientei ziarelor de calitate din Romania, cu 761.400 de cititori in fiecare zi.
In afara de confirmarea pozitiei de lider in topul ziarelor de calitate din Romania (pozitie castigata in urma cu un an si pastrata constant si detasat), ultimul val SNA a adus cu sine si auditarea, in premiera, a celor cinci suplimente editate de Jurnalul National.
AUDIENTE. Impreuna, acestea au o audienta de 1.270.000 de cititori unici, iar audientele pentru fiecare supliment sunt: 377.800 - Editie de Colectie, 447.300 - Jurnalul de sanatate, 451.100 - Jurnalul de bucatarie, 312.400 - Jurnalul casei mele, 578.300 - Jurnalul TV. Venitul pe gospodarie la majoritatea cititorilor de suplimente Jurnalul National se afla intre 301 si peste 700, peste o treime provin din Bucuresti, iar majoritatea are resedinta in orase cu peste 200.000 de locuitori.
Iata si cateva informatii despre profilul celor care ne citesc suplimentele.
Suplimentul Editie de Colectie, ce apare in fiecare luni, este citit de 377.800 de cititori, dintre care cei mai multi (51%) au varste cuprinse in categoriile 35-44 si 45-54 de ani, au studii superioare si scoala postliceala sau colegiu in proportie de 43,2%, iar 23,6% sunt salariati cu functii de conducere sau studii superioare. Cel mai mare indice de afinitate pentru Editia de colectie se afla in dreptul domeniului de activitate Mass-media/presa (312), urmand domeniile Administratie publica si Juridic.
Jurnalul de sanatate apare in fiecare marti si are un public majoritar feminin (61,8%). O treime din cititori au diploma de Bacalaureat, iar indicele de afinitate este mare mai ales in domeniile Juridic si A