Marile companii producatoare de electronice se asteapta la vanzari slabe in acest sezon de Sarbatori, pe fondul scaderii preturilor, din cauza concurentei acerbe.
Reprezentantii Sony au anuntat ca nu se asteapta sa faca profit din vanzarile de televizoare de Craciun, iar cei de la Panasonic au estimat noi scaderi de preturi in ultimul trimestru, relateaza Bloomberg.
De asemenea, oficialii Samsung Electronics au prezis o concurenta "severa" pe final de an, acelasi lucru spunandu-l si cei de la LG.
Estimarilor celor mai mari patru producatori de televizoare semnaleaza ca nu vor reusi sa faca profit in trimestrul cu cele mai mari vanzari de an, in timp ce analistii estimeaza scaderi de preturi chiar de 25 la suta.
"Va exista un razboi al preturilor in acest an. Singura strategie va fi sa vanda cat mai devreme si cat mai ieftin. Acest lucru face viata amara pentru producatori", a spus analistul Tsutomu Yamada, de la kabu.com Securities, in Tokio.
In plus, producatorii nu se pot baza nici pe dispozitivele mai scumpe, cum ar fi televizoarele LED sau 3D, consumatorii nefiind pregatiti sa plateasca mai mult pentru calitate, ceea ce inseamna ca si pretul acestora va trebui redus.
Oficialii Sony estimeaza profituri mai mici decat era anticipat in cazul diviziei de televizoare. De asemenea, reprezentantii Panasonic, cel mai mare producator de televizoare cu plasma, au dat vina pe materialele prime scumpe necesare, fapt ce impiedica scaderea preturilor sau majorarea profiturilor.
La randul lor, sefii LG estimeaza o scadere de 8 procente a vanzarilor din trimestrul al patrulea.
Marile companii producatoare de electronice se asteapta la vanzari slabe in acest sezon de Sarbatori, pe fondul scaderii preturilor, din cauza concurentei acerbe.
Reprezentantii Sony au anuntat