UPC Romania, al doilea operator pe piata locala de cablu TV, a inregistrat venituri de 92,1 milioane euro in primele noua luni din 2009, mai mici cu 20,8% fata de 111,3 milioane de euro, din perioada ianuarie-septembrie a anului trecut, potrivit datelor UPC Holding, divizia europeana a Liberty Global, grupul american care detine UPC Romania.
In trimestrul al treilea din 2009, UPC a avut afaceri de 31,1 milioane de euro fata de 35,9 milioane de euro in aceeasi perioada din 2008, scaderea fata de anul trecut inregistrandu-se din cauza afacerilor mai mici din prima jumatate de an.
Intre ianuarie si iunie operatorul a avut venituri de 61 milioane euro mai mici cu 19% fata de cele 75,4 milioane euro din primul semestru din 2008.
La 30 septembrie, UPC avea 1,237 milioane de clienti pe segmentul de televiziune, 256.400 de clienti la serviciile de internet si 144.500 de abonati pe segmentul de telefonie fixa.
Dintre numarul de clienti pe televiziune, compania are 872.800 de utilizatori de cablu analogic, 202.900 la cablu digital si 161.600 la televiziunea digitala prin satelit. Singurul segment unde UPC a inregistrat o scadere a fost pe cel de televiziune analogica, intre iulie si septembrie, numarului de clienti scazand cu aproape 40.100 de utilizatori.
„Desi competitia este un factor in toate pietele din Europa Centrala si de Est, in Romania avem de infruntat o competitie foarte intensa. Aceasta a contribuit la scaderea veniturilor totale, a celor pe segmentul de video si la o scadere usoara a venitului mediu per utilizator (ARPU) in primele noua luni din 2009, fata de perioada similara din 2008. Ca raspuns la aceasta competitie am implementat o strategie agresiva de marketing si de preturi. Aceasta strategie a contribuit la cresteri secventiale ale veniturilor totale si a celor din zona de video in fiecare dintre ultimele patru trimestre.