Biroul Roman de Audit al Tirajelor a lansat o campanie menita sa convinga clientii de publicitate si agentiile de media sa investeasca in publicatiile auditate de BRAT si in site-urile masurate in SATI.
Campania a fost lansata la inceputul lui martie si se va derula, in urmatoarele doua-trei luni, in publicatiile si pe site-urile membre BRAT. De asemenea, prin mailing direct vor fi abordati clientii de publicitate si institutiile statului.
Problema care a generat declansarea campaniei, este, potrivit lui Silviu Ispas, presedinte BRAT, volumul ridicat de bugete de publicitate alocate titlurilor neauditate. “Chiar daca printul a devenit o piata profesionista si matura si peste 90% din titlurile care conteaza sunt in BRAT, bugetele de publicitate care ajung in presa auditata sunt mai mici, proportional”, spune Ispas.
Procentul exact de investitii alocat publicatiilor neauditate este foarte greu de precizat, spune presedintele BRAT. Pe de alta parte, Octavian Popescu, managing director Initiative Media, estimeaza, pentru Wall-Street, ca titlurile din afara BRAT aduna circa 15% din piata de publicitate - estimata, in 2008, la circa 87 milioane euro, in cazul presei scrise, respectiv 15 milioane euro, in cazul Internetului.
Astfel, principalele obiective ale campaniei sunt sporirea increderii investitorilor in presa scrisa auditata de BRAT si in site-urile inscrise in SATI, cresterea procentuala a bugetelor alocate titlurilor auditate si informarea despre beneficiile acestui tip de investitii.
“Pe de o parte, media sa primeasca ce merita, iar pe de alta parte, clientii sa primeasca rezultatele aferente investitiilor pe care le fac”, sunt, potrivit lui Claudiu Serban, director general adjunct al Ringier Romania, motivele pentru care datele transparente de audienta trebuie sa fie principalul criteriu de alocare a bugetelor de publicitate, “mai