Specialistii in relatii publice ar trebui sa priveasca dincolo de criza si sa analizeze sectoarele cu cel mai mare potential de crestere, considera invitatii primei editii a Cafenelei ARRP (Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice).
“PR-ul se afla intr-o pozitie privilegiata fata de publicitate. Clientii nu isi permit sa nu mai comunice deloc. Ei spera la miracolele pe care bugetele minuscule de PR le pot aduce”, a spus Mihaela Nicola, CEO the group. Potrivit acesteia, “cifrele inca cresc”, deoarece clientii solicita servicii de care nu aveau nevoie inainte de criza. Un exemplu ar fi redactarea de scrisori catre banci, cu care vor sa mentina relatia in campul comunicarii, si nu in cel legal. La randul lor, bancile isi doresc 24 de ore din 24 cate un specialist in PR alaturi, care sa le ajute la luarea deciziilor.
Colin Farrington, presedinte Global Alliance si director general CIPR, prezent la eveniment prin intermediul video chat-ului, spune ca relatiile publice nu trec printr-o criza in Marea Britanie. Ele au intrat doar pe o panta descendenta, din care vor iesi la jumatatea anului 2010. Intre timp, isi vor fi imbunatatit tehnica, uneltele si strategiile.
Companiile care se vor descurca cel mai bine sunt cele care detin o “banca a reputatiei” - formata printr-un comportament ireprosabil de-a lungul anilor. Daca au ajuns sa aiba incredere intr-o companie, consumatorii vor crede ca semnalele negative pe care respectiva companie le emana sunt conjuncturale si usor de depasit.
“Eu si compania mea inca sustinem RBS pentru ca stim ca a trecut printr-o perioada groaznica dar ca, la baza, este o banca onesta, puternica”, spune Farrington.
Oamenii de PR ar trebui sa analizeze deja sectoarele care se vor dezvolta puternic odata cu incheierea crizei, considera specialistul. In cazul Marii Britanii, acestea sunt tehnologia di