Claudia Chirilescu, director general al agentiei de media Spoon, si-a propus pentru anul trecut o cifra de afaceri de 5 milioane euro. Colapsurile financiare din toamna i-au determinat pe unii clienti sa-si blocheze proiectele, asa ca bilantul de sfarsit de an al agentiei s-a oprit la 4,2 milioane euro. Chirilescu incearca din nou sa atinga pragul de 5 milioane, mizand pe atragerea de noi clienti printr-o oferta de servicii de media creative.
Piata de media ar putea scadea cu pana la 25% anul acesta, cred specialistii, in conditiile in care investitorii in publicitate isi dramuiesc bugetele cu multa precautie. “Am doua categorii de clienti: cei care merg pe zona minima de siguranta, adica pe o descrestere de buget intre 30 si 50% fata de 2008, urmand ca in functie de evolutia climatului economic sa suplimenteze sau nu. Si alt soi de clienti, cealalta jumatate, care nu isi iau nici un fel de angajament si care merg din aproape in aproape, contracteaza pe media proiect dupa proiect”, spune Claudia Chirilescu. Printre clientii agentiei se numara Baumax, Kaufland, Delaco, Betty Ice, Farmec, Ulker, Genpact si General Medical.
Ca replica la tacerea din piata, Spoon s-a transformat la randul sau intr-un client de publicitate si a investit 10.000 euro intr-o campanie realizata de agentiile Cap, Headvertising si Gavrila&Asociatii. Campania a fost gandita ca un proiect-test care sa demonstreze ca media folosita creativ aduce rezultate bune, chiar daca banii investiti sunt putini. Cele trei agentii de creatie au declinat mesajul in outdoor, radio, TV si print, iar straduintele lor vor fi analizate de juratii festivalului de eficienta in publicitate Effie.
“Convingerea noastra este ca atunci cand strategia de comunicare iti permite si daca ai parteneri deschisi, creste impactul mesajului. Adica nu-ti trebuie un buget enorm ca sa fii vizibil. Pentru ca iesind