Lista scurta a licitatiei pentru brandul turistic al Romaniei, pe care se regasesc trei din cele 13 consortii inscrise in competitie, a fost contestata de doua agentii participante. Ministerul Turismului este acuzat, printre altele, de discriminare si de nerespectarea conditiilor inscrise in caietul de sarcini, potrivit documentelor publicate pe site-ul de achizitii publice.
Ultimul comunicat al Ministerul Turismului, datat pe 28 iunie, anunta cele trei consortii calificate in finala pentru brandul turistic: TBWA Bucuresti – GfK Romania; Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited; THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres. In general, asocierile trebuia sa fie formate dintr-o companie straina de consultanta de brand (ca lider al asocierii), o firma straina de cercetare si o companie locala de consultanta de brand.
Ultima faza a licitatiei, selectarea ofertei cu cel mai mic pret, urma sa aiba loc pe 7 iulie, cand ar fi fost anuntat si consortiul care va gestiona cele 2 milioane de euro alocate de guvern pentru construirea brandului de tara. In locul unui castigator, pe site-ul de achizitii publice au aparut doua contestatii, depuse de agentia germana de branding Landor Associates GmbH, care a participat la licitatie impreuna cu compania internationala de cercetare Millward Brown, si de Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand, agentie de branding si design cu sediul in Statele Unite, care s-a inscris in competitie de una singura.
Decizia Ministerului Turismului, autoritate contractanta in licitatia pentru brandul de tara, este contestata din motive care variaza de la subiectivitate in algortimul de calcul la lipsa unei semnaturi electronice in e-mailurile oficiale.
Agentia FutureBrand, care gestioneaza anual doua contracte de brand de tara, realizand, printre altele, brandul Australie