Buyos.ro, instrumentul de e-commerce lansat de divizia online a Grupului Realitatea-Catavencu in parteneriat cu agentia de interactive Kondiment, a presupus investitii de peste 100.000 euro si va genera incasari de cateva zeci de mii de euro pana la sfarsitul anului, potrivit lui Lucian Despoiu, general manager Kondiment.
Wall-Street: Care a fost investitia pentru lansarea proiectului?
Lucian Despoiu: Suma depaseste 100.000 euro, parte din acesti bani urmeaza sa fie investiti in perioada urmatoare in functie de rezultatele livrate de buyos.ro
Wall-Street: Vorbesti, in comunicat, despre portabilitatea afacerilor din offline in online, in contextul crizei. Poti sa-mi dai niste exemple sau sa dezvolti putin ideea?
Lucian Despoiu: Retailul traditional se confrunta in momentul de fata cu probleme ce tin, printre altele, de sustinerea costurilor de intretinere a magazinelor, si aici ma refer atat la costurile fixe (chirie, facturi, taxe, etc), cat si la salariile personalului angajat. Criza a determinat o parte din comerciantii offline sa reduca stocurile, timpul de lucru, si deci timpul in care poate fi vizitat magazinul, si chiar personalul. Toate acestea se reflecta in calitatea serviciilor oferite cumparatorilor finali si chiar intr-un dezechilibru privind cerea si oferta, in sensul ca stocurile actuale, de exemplu din sectorul IT&C, nu reusesc sa acopere toate solicitarile. Internetul, care in Romania are un public zilnic de 7-8 milioane de utilizatori, devine o piata de desfacere interesanta pentru retaileri si accesibila cu investitii si efort minim. Exemplul marilor playeri de talia Altex, care a anuntat la jumatatea lunii trecute ca isi concentreaza oferta magazinelor offline pe digitup.ro, va fi urmat, in viitorul apropiat, si de micii retaileri.
Wall-Street: Ce presupun pachetele Start, Mediu si Premium, si care este pretul