Sylvia Vitale Rotta, CEO Team Creatif Paris, va juriza sectiunea de design in cadrul festivalului ADOR 2009. In opinia sa, designul sufera mai putin de pe urma crizei financiare, reusind sa atraga o parte din bugetele de publicitate.
Wall-Street: Cat de familiarizata sunteti cu publicitatea si designul romanesti? Puteti numi o lucrare pe care o apreciati?
Sylvia Vitale: Cunoastem specificul romanesc prin colaborarea pe care am avut-o cu grupuri internationale ca Danone, Mars, Sara Lee, Bonduelle. Aceste companii folosesc extensiv talentele in design ale agentiilor din intreaga lume pentru toate brandurile dedicate consumatorilor.
Wall-Street: Ce v-a convins sa acceptati invitatia organizatorilor?
Sylvia Vitale: Credem ca este foarte interesant pentru vestul Europei sa isi largeasca cunostintele despre alte culturi, precum Romania. A face parte din juriu este o modalitate interesanta si provocatoare de a cunoaste Romania mai bine.
Wall-Street: Este nevoie de un festival local de creativitate sau sunt cele regionale si internationale suficiente pentru a seta standardele industriei de publicitate a unei tari?
Sylvia Vitale: Un festival local de publicitate este intotdeauna bun. Te inspira sa stii ce performante vor obtine lucrarile tale la nivel local. De asemenea, un numar mai mare de agentii romanesti vor sa participe deoarece are loc mai aproape de casa, iar pentru agentiile foarte mici si pentru designerii independenti este mai accesibil. Festivalurile internationale si regionale reprezinta urmatorul pas, deci este o provocare buna pentru agentii sa mearga mai departe dupa ce au vazut cum au performat lucrarile lor in festivalurile locale de creativitate.
Wall-Street: Ati fost presedintele juriului de Design anul acesta, la festivalul de la Cannes. Care au fost principalele tendinte si caracteristici pe care le-at