Strategia de comunicare a BCR presupune o "transparenta prudenta" in relatia cu presa si o atentie deosebita acordata comunicarii interne. “Idealul meu este sa am 8.700 de purtatori de cuvant”, a spus Corneliu Cojocaru, purtator de cuvant al BCR, in cadrul evenimentului Etica in PR, organizat de IAA Young Professionals.
Cei trei invitati ai dezbaterii – Corneliu Cojocaru, consultantul in comunicare Crenguta Rosu si jurnalistul Petrisor Obae – au discutat pe larg impreuna cu tineri din industria de marcomm despre etica in PR si relatia cu jurnalistii.
Potrivit lui Cojocaru, BCR functioneaza pe baza unor coduri etice interne “foarte aplicate”, de care trebuie sa tina seama mai ales angajatii din front office. “Noi avem doua tipuri de clienti: clientii externi si clientii interni. Etica trebuie aplicata egal”.
Prudenta in comunicare s-a extins in ultimele luni la nivelul intregii piete bancare, a mai spus purtatorul de cuvant. In primul rand, bancherii se feresc sa mai faca prognoze deoarece risca sa nu li se confirme si sa isi piarda astfel credibilitatea la nivelul presei si al breslei. Pe de alta parte, bancile au marit gradul de transparenta in comunicare – “sa recunosti ce nu merge bine, ce n-a mers, ce vei face ca sa remediezi problema si in cat timp”.
O comunicare intensiva din partea bancilor este riscanta deoarece informatiile pot fi redate eronat de jurnalistii mai putin pregatiti si mai ales pot fi interpretate gresit de public. Prudenta bancilor e accentuata si de atitudinea din ultimul an a politicienilor, care au incercat sa transforme sistemul bancar intr-un tap ispasitor pentru problemele economice. “Suntem afectati de ciclitatea politica”, a spus Cojocaru.
Uneori, companiile comunica mai putin deoarece nu au capacitatea, in interior, sa colecteze informatiile cerute de jurnalisti, este de parere Crenguta Rosu, managing p