Prin firma sa Nimsoc Media, bucuresteanul Cosmin Tenu vinde zilnic presa prin 40 de vanzatori volanti si 22 de chioscuri. Afacerea s-a ridicat anul trecut la 2,93 milioane euro si va creste si anul acesta, cand Tenu isi propune sa se extinda pe zona de publishing.
Firma a fost infiintata in 2003, ca vehicul prin care Tenu isi primea salariul de la Ringier, grupul de presa in care lucra pe atunci. A luat-o pe cont propriu in 2006, odata cu plecarea lui Razvan Corneteanu si a altor manageri catre Adevarul Holding. Corneteanu ar fi vrut sa-l coopteze in noua companie, spune Tenu, insa el a preferat sa-si dezvolte afacerea de unul singur.
Acum vinde presa prin 22 de chioscuri in Bucuresti si 40 de distribuitori volanti, iar principalii sai competitori sunt tocmai Ringier si Adevarul, care intre timp si-au infiintat retele proprii de distributie. Vinde si produsele lor – Libertatea, Evenimentul zilei, Adevarul, Click!, dar si ziarele grupului Intact (Jurnalul National si Gazeta Sporturilor) si o parte din cele ale Publimedia (Gandul, ProSport, o serie de reviste).
Cele mai cerute sunt produsele cu inserturi – de la carti la diferite alte cadouri oferite cititorului impreuna cu ziarul sau revista. “Cele mai cerute sunt cartile Adevarul. Dar nu am cate trebuie, nu mi se ofera peste un anumit numar. Vand mai multe de la Jurnalul, pentru ca din astea am mai multe”, spune Cosmin Tenu, pentru Wall-Street.
Isi plaseaza vanzatorii volanti in zone aglomerate din Bucuresti, cei mai multi in sectorul 6. Ziarele trec bine la intersectii aglomerate, dar si in zone unde nu sunt chisocuri de presa, (cum e intersectia dintre Valea Oltului si Bulevardul Timisoara). Vreo trei stau la guri de intrare in metrou. Business-ul cu vanzatori volanti a mers insa mai prost de cand li s-a interzis sa intre pe peronul statiilor de metrou, unde vanzarea mergea cel mai bine.
I