Igor Lutz, presedinte si Cheif Creative Officer al BBDO Moscova, se numara printre cei care au pus bazele pietei rusesti de publicitate. Lutz va veni in septembrie la Bucuresti pentru a juriza lucrarile inscrise in cea de-a opta editie a festivalului ADOR.
Wall-Street: Cat de familiarizat sunteti cu publicitatea romaneasca? Cum ati descrie-o, pe scurt?
Igor Lutz: Din nefericire, nu sunt foarte familiarizat cu publicitatea romaneasca. De asta e putin dificil sa ofer un comentariu relevant. Judecand dupa festivalurile la care am participat si dupa colegii romani pe care i-am intalnit, pot spune ca creativii romani sunt foarte activi, ambitiosi si focusati pe lucrari remarcabile la festivaluri.
Toate motivele insirate mai sus m-au convins sa accept invitatia organizatorilor. Un festival reprezinta o platforma buna pentru a te familiariza cu piata de publicitate, sa vezi ce functioneaza, sa ii cunosti pe expertii de top ai unei piete.
Wall-Street: Ati facut parte pana acum din juriul altor festivaluri de publicitate? Daca da, care sunt principalele lucruri pe care le-ati invatat din procesul de jurizare?
Igor Lutz: Un festival de publicitate este intotdeauna o loterie. Trebuie mai intai sa participi ca sa castigi. In al doilea rand, cu cat cumperi mai multe bilete la loterie, cu atat ai mai multe sanse sa prinzi unul castigator. Intamplator, participarea extrem de activa a agentiilor de publicitate romanesti la festivalul Golden Drum si numeroasele premii pe care ele le castiga imi confirma ipoteza.
Wall-Street: Care sunt cele mai importante festivaluri de publicitate din Rusia? Sunt centrate pe creativitate sau pe eficienta?
Igor Lutz: Sunt mai multe festivaluri de publicitate in Rusia, dar cel mai prestigios si reprezentativ este RED APPLE – Festivalul International de Publicitate si Marketing din Moscova. Traditional, f