Brandient si BBDO Portugalia completeaza lista agentiilor contestatare ale licitatiei brandului turistic, alaturandu-se companiilor Landor Associates si FutureBrand. Trei din cele patru agentii cer descalificarea consortiului TBWA Bucuresti-GfK Romania.
Chiar daca a facut parte din cele trei consortii care s-au calificat in finala licitatiei, agentia romaneasca de branding Brandient, prin directorul general Aneta Bogdan, a contestat decizia Ministerului Turismului. Consortiile finaliste au fost formate din: TBWA Bucuresti – GfK Romania; Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited; THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres.
Prin documentul depus la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, Aneta Bogdan aduce patru argumente prin care cere descalificarea consortiului TBWA-GfK. In primul rand, TBWA Bucuresti nu corespunde cerintelor ministeruluideoarece nu este o agentie specializata pe consultanta de brand, ci una de comunicare full service. “ Vom descalifica de la inceput fiecare companie care nu este o firma specializata de consultanta de brand”, se arata in caietul de sarcini.
O alta cerinta a ministerului era ca asocierile sa prezinte contracte de servicii anterioare in valoare de 30% din bugetul estimat pentru brandul de tara, de 2 milioane de euro, si trei contracte a caror valoare sa reprezinte 50% din acea suma. TBWA ar fi prezentat proiecte ale agentiilor-surori din alte tari, cum ar fi TBWA-ISC Malaysia, agentie care nu urma sa-si aduca aportul in proiectul romanesc de branding.
O alta obiectie adusa de Bogdan este ca liderul de proiect al consortiului TBWA-GfK, Nick Baum, vicepresedinte TBWA Europe, nu este angajat al agentiei din Bucuresti, asa cum cere ministerul. TBWA s-ar afla si intr-un conflict de interese deoarece Nick Baum a comunicat pe tema brandului