Piaţa auto continuă creşterea din a doua jumătate a anului, dar jucătorii nu mai văd o revenire a vânzărilor de maşini "pe ultima sută", nici măcar susţinută de programul "Rabla".
Vânzările de maşini au crescut în august cu 10,6% faţă de perioada similară a anului trecut, la 7.800 de unităţi, a doua lună de creştere din semestrul doi, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
La nivelul primelor opt luni ale acestui an piaţa a scăzut cu 12% la 60.000 de unităţi, astfel că pentru a atinge nivelul de 100.000 de unităţi estimat de jucătorii din auto pentru acest an, de acum înainte ar trebui să se vândă lunar în medie 10.000 de maşini. Dacă se va menţine în continuare avansul de 10% în fiecare lună până la finele anului, piaţa ar putea depăşi nivelul de 101.000 de maşini, dar dacă piaţa va reveni pe scădere, este posibil ca vânzările în 2011 să nu treacă nici de 90.000 de autoturisme. De altfel, şi primul semestru a început cu două luni consecutive de creştere, după care a urmat declinul.
"Creşterea din august nu va fi urmată cel mai probabil şi de un avans în septembrie. Mediatizarea posibilei schimbări a taxei de poluare nu a făcut decât să blocheze încă o dată piaţa auto şi acum toată lumea aşteaptă. Nici trimestrul trei nu are cum să fie unul pe plus momentan", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini care controlează dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Mazda, Suzuki şi Citroën. Modificarea actualei taxe de poluare a fost anunţată încă din luna iunie a acestui an în ceea ce priveşte introducerea acesteia şi pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 2007, dar nicio măsură nu a fost adoptată până în prezent, totul fiind la nivel de declaraţii.
Dacă la începutul acestui an APIA viza pentru 2011 o creştere uşoară a vânzărilor de maşini, în prezent jucătorii s