Presaţi de UE, producătorii auto reduc numărul automobilelelor tradiţionale şi le adoptă pe cele electrice Sursa: WWW.BMW.RO
1 /.
Anul 2013 reprezintă o nouă provocare pentru marii producători auto, greu încercaţi în ultima perioadă din pricina reculului înregistrat pe piaţa vânzărilor de maşini noi. În ciuda acestor probleme, marile concerne continuă să dezvolte noi tehnologii, înscriindu- se în tendinţa ultimilor ani, când modelele hibrid şi cele electrice s-au bucurat de apreciere.
De fapt, totul se înscrie în registrul ECO, pe care îl întâlnim în cotidian, unde descoperim sau redescoperim, după caz, beneficiile alimentelor fără „E”-uri sau a mişcării în aer liber.
În următoarele luni vom asista la câteva premiere în domeniul auto, unde „moftul” numit automobil electric tinde să devină o obişnuinţă. În niciun caz la noi, deşi Uniunea Europeană pare decisă să pună piciorul în prag în privinţa protejării mediului. Renault a pus preț pe Fluence și în România
UE a cerut deja statelor membre ca până în 2030 să reducă la jumătate numărul automobilelor tradiţionale, iar până în 2050 să interzică circulaţia acestora în marile oraşe!
Producătorii îşi „fac mâna”
Unul dintre cei mai mari producători europeni, BMW, s-a aliniat şi el trendului ECO, urmând ca în cursul acestui an să lanseze primul model electric din istorie! Sub brandul „BMW i”, producătorul german este pregătit să se afirme cu două noi modele.
Primul este BMW i3 Concept, comunicat iniţial sub denumirea de Megacity Vehicle. Prima maşină electrică din producţia de serie a BMW Group pune accentul pe provocările mobilităţii viitorului în zonele urbane. Motorul electric, dispus pe puntea spate, generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu impresionant de 250 Nm încă de la demaraj, precum şi o rază de bracare redusă.
Al doilea model prezentat este BMW i8 Concept, o ma