La trei săptămâni de la ultima vizită a ZF pe şantierul autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti încă 11 km au fost asfaltaţi, de această dată pe tronsonul din apropierea Capitalei.
Dacă pe 17 septembrie erau aproape gata doar 10 km din autostradă, acum dintr-un total de 62 km sunt asfaltaţi 21 km pe tronsoanele firmelor UMB Spedition şi consorţiului Pizzarotti şi Tirena Scavi, pe sectorul dintre km 48 şi 62 şi Centura Capitalei şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei.
În prezent consorţiul italian lucrează numai pe tronsonul dintre Centura Capitalei şi Moara Vlăsiei, cu o lungime de 13 km, situat între kilometrii 6,5 şi 19,5 ai autostrăzii A3 între Bucureşti şi Ploieşti. Primul tronson de 6,5 km al autostrăzii va fi terminat în octombrie anul viitor în condiţiile în care acesta traversează comuna Voluntari şi terenurile din Pipera care nu au fost încă expropriate.
Singurele tronsoane pe care încă nu s-a turnat niciun metru de asfalt sunt cele de care sunt direct responsabile firmele Euroconstruct Trading '98 şi PA&CO Int. între kilometrii 19,5 şi 48.
Pe de altă parte, dacă în urmă cu o lună la podul dintre comunele Lipia şi Gruiu aflat pe tronsonul lui Euroconstruct nu se putea observa prea multă activitate, săptămâna trecută numărul camioanelor care transportau materiale de construcţii a crescut semnificativ.
Cu toate că pe primul tronson al autostrăzii lucrările încep să se apropie de final, nesincronizarea cu alte companii de stat precum Transelectrica a dus la blocarea lucrărilor la km 13. Acolo firele de înaltă tensiune se află în cel mai jos punct la o înălţime de opt metri faţă de sol, fapt ce nu permite intrarea maşinilor de turnat asfalt, acestea fiind suficient de înalte pentru a exista riscul formării unui arc electric.
În prezent pe tronsonul Centura Capitalei - Moara Vlăsiei cu o lungime de 19,5 kilometri lucră