Digitalul estompeaza granitele dintre PR si advertising, fiind mediul liber pe care cele doua discipline il folosesc la comun. Ramane insa in sarcina PR-ului sa-l angajeze pe consumator in conversatie, oferind mesajului relevanta si caracter personal, a spus, intr-un interviu acordat Wall-Street, Jonathan Kopp, Global Diector la Ketchum Digital.
Jonathan Kopp a fost numit luna trecuta la conducerea diviziei Ketchum Digital, parte a retelei de relatii publice Ketchum. Cu cateva luni inainte, Kopp, fost partener al shop-ului de creatie SS+K, incerca sa-i determine pe tinerii americani sa mearga la vot, ca parte a Echipei Nationale de Media in campania lui Barack Obama.
“Perioadele de timp si bugetele campaniilor politice difera de cele ale comunicarii corporate si de brand. Adaptarea shop-ului nostru new yorkez la cerintele continue ale unei campanii prezidentiale intense a fost o provocare”, isi aminteste Kopp despre “experienta Obama”.
SS+K era, in cadrul Echipei Nationale de Media, agentia “pentru tineri”, definiti in intervalul de varsta 18-35 de ani. Un segment de public pe care ti-l poti indeparta usor daca nu esti conectat la vietile lor si la modul in care in care ei isi procura informatia. “Tinerii de astazi nu vor sa fie «marketati». Prefera mai degraba sa descopere informatia in propriul ritm de la prieteni, familie si alti oameni in care au incredere. Cheia este sa la arati putin respect, sa ramai mereu transparent si onest, sa le oferi informatie valoroasa, care ii va ajuta sa ia propriile decizii si sa facilitezi o conversatie de la egal la egal, nu de sus in jos”, spune Kopp.
Daca la nivel general mesajul de speranta si incredere al campaniei Obama a fost bine primit, pentru tinerii votanti agentia trebuia sa creeze o legatura intre actul de a merge la vot si schimbarea status quo-ului pentru problemele lor personale – pretul co