Compania de analiza si studii de piata specializata in industria farmaceutica Cegedim Romania si-a bugetat in scadere investitiile in trainingul angajatilor pentru acest an comparativ cu anul trecut, dar cu o strategie axata pe consolidarea abilitatilor angajatilor din middle si top management.
"Dorim sa ne implicam in dezvoltarea individuala a caracterului si a relatiilor colegiale, si nu neaparat in oferirea de trainiguri de specialitate. Nu dorim sa robotizam oamenii, ci sa-i tratam ca personalitati distincte", spune Lucia Constantin, regional HR manager pentru Cegedim Romania, Cehia, Grecia, Ungaria, Slovacia si Turcia.
Bugetul de training de anul trecut al Cegedim Romania, care detine o cota de piata locala de 80% pe segmentul de furnizare de date statistice din industria farma, a fost de aproximativ 50.000 de euro si s-a orientat spre specializarile angajatilor si spre programe de training de soft-skills.
"Anul acesta vom reduce din bugetul de training, insa vom acorda o importanta deosebita dezvoltarii si consolidarii pozitiilor de middle si top management, pentru ca ne orientam mai mult spre dezvoltarea angajatilor de top."
Cu 70 de angajati in Romania, compania nu si-a propus sa faca reduceri de personal in acest an, dupa ce anul trecut a facut opt angajari.
"Orice business unit manager, ca si profil, ar trebui sa fie motivator, coach si lider pentru echipa pe care o conduce. Evident ca nu pot avea toti aceste calitati si de aceea incercam sa dezvoltam efectiv talentele persoanei respective prin training individual".
Practic, nu exista fluctuatie de personal
In opinia sa, managerii din business unit-uri au cel putin una din aceste calitati, pentru ca altfel nu ar fi ajuns sa ocupe astfel de pozitii. Tocmai de aceea, prin programele de training, compania nu incearca "sa formeze ceva ce lipseste omului, pent