Managerii devin tot mai creativi atunci cand vine vorba de motivarea si loializarea angajatilor, in conditiile in care constrangerile de business impun reducerea bugetelor de resurse umane.
In discutiile cu angajatii, liderii organizatiilor acorda o atentie sporita beneficiilor "invizibile" de care se bucura acestia, cum sunt banii pe care ii investeste compania in training, in asigurari de sanatate sau pensie, pe care anterior angajatii le considerau indiscutabile.
Noile cercetari realizate de firmele de consultanta si recrutare arata ca, din cauza faptului ca acum exista presiune pe bugete, managerii se concentreaza mai mult asupra comunicarii cu angajatii cu privire la beneficiile insesizabile pe care le primesc la locul de munca. In consecinta, daca asigurarea de sanatate era considerata "un dat al pachetului salarial" si era trecuta cu vederea de catre angajati, care considerau ca angajatorul nu face niciun efort pentru a acorda un astfel de beneficiu, companiile insista mai mult acum pe constientizarea existentei acestuia in pachetul salarial.
Se observa o schimbare si in programele de management al performantei, care implica de regula o recompensa materiala, intrucat organizatiile se gandesc acum la felul in care ar putea fi folosite aceste programe pentru a asigura loializarea si motivarea angajatilor.
Vor sa comunice recompensele totale ale jobului
Angajatorii tind sa se orienteze spre o comunicare efectiva a "recompenselor totale" acordate angajatilor, arata cercetarea realizata de companiile de recrutare si consultanta Hay si WorldatWork pe un esantion de 763 de organziatii din 66 de tari.
Sondajul arata ca aproape sase din zece manageri intentioneaza sa isi majoreze interesul fata de motivarea angajatilor atunci cand vine vorba de masurarea programelor de recompensare a performantei in urmatorii doi