Unu din patru angajati romani sustine ca rolul pe care il are in cadrul companiei pentru care lucreaza este acela de "simplu executant", potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de consultanta The Gallup Organization, la cererea firmei de training Ascendis.
"Foarte multa lume nu percepe si nu accepta un rol strategic in companie. De regula, angajatii spun ca ei muncesc, iar strategiile le fac numai sefii. De asemenea, foarte multi manageri din IMM-uri nu stiu cum sa-si asume un rol strategic pentru ca nu stiu cum", sustine Costea Dumitrescu, actionar si partener in cadrul Ascendis.
Studiul, realizat pe un esantion de 1.001 de angajati din IMM-uri si 58 de manageri si actionari, face parte dintr-un proiect in valoare de 2 mil. euro care vizeaza dezvoltarea competentelor antreprenoriale ale managerilor din IMM-uri, fiind finantat din fondurile europene pentru resurse umane, obtinute de Ascendis. Cercetarea s-a desfasurat in perioada 1 mai - 12 iunie 2009.
In opinia lui Dumitrescu, exista doua tipuri de strategie la care companiile pot apela pentru a-si rezolva problemele din zona de implicare a angajatilor: una conservatoare, bazata pe analiza si experienta (multi din cei chestionati sustin ca cei care implementeaza o strategie trebuie sa aiba experienta) si una transformationala, cu scopul de a aduce schimbari prin valorificarea competentelor- cheie.
"Cred ca modelul de strategie conservatoare este limitat de faptul ca nu permite revolutie, schimbari majore sau capacitatea de a produce valori noi in organizatie. In strategia transformationala, un exemplu relevant este cel al companiei Honda, care, dupa ce si-a pierdut pozitia de lider de piata in randul producatorilor de motociclete, a devenit lider pe piata producatorilor de motoare mici cu puteri mari, folosind aceasta competenta-cheie", a adaugat Dumitrescu.
Angajat